Doelgroep

Iedereen.

Verantwoording

Zet twee personen bij elkaar en er is communicatie, al dan niet bewust. De meeste problemen tussen partijen ontstaan door geen, slechte of verkeerd begrepen communicatie. Dit is in het bedrijf zo, in de werkgroep, in de politiek, bij de hobby, met de vrienden en in het gezin. Het belang van een goede communicatie om dit te vermijden is evident, zeker in een bedrijf.

Nochtans is goede communicatie zeer moeilijk. Het vraagt van de partijen niet alleen een grote bekwaamheid. Er is ook een grote bereidheid nodig om eerlijk te zijn in het streven naar een goed verloop van de communicatie voor iedere partij.

Inhoud

We beginnen met het begrip communicatie. Doel van de communicatie, oorsprong ervan en de soorten. Welke middelen zijn er om te communiceren en wat zijn de voordelen en nadelen van de gekozen middelen. Daarna bekijken we wat er fout kan gaan en waarom. Wat is de rol van vooroordelen in de communicatie. Hoe vermijden wij conflicten door de communicatie. Hoe ver is lichaamstaal betrouwbaar. Zijn er dubbele boodschappen en hoe ontdekken wij ze.

Resultaat

  • Een perfecte communicatieve attitude
  • Meer kennis van het “hoe” van de communicatie
  • Meer assertiever
  • Betere contacten
  • Hoger rendement van de contacten
  • Betere afspraken en betere resultaten
  • Gemakkelijker onderhandelen
  • Omgaan met bezwaren en conflicten
  • Empathie: Hoe denkt en reageert de ander
  • U vraagt feedback
  • Op de juiste manier inhaken
  • Het maximum aan relatiebehoud
  • Meer plezier in het werk en dus enthousiaster

Activiteiten kalender: 'Communicatie'

9.00 – 16.00 uur, 2 dagdelen in 1 dag.
Prijs: € 395,--
Datum:

Kernsupport

Kernsupport